Obchodní podmínky

I. Nákup zboží

Zboží je možno nakupovat neomezeně dle aktuální nabídky dostupné v internetovém obchodě palmy-citrusy.cz. Ceny jsou uvedeny včetně příslušné sazby DPH. Před dokončením objednávky je zobrazena výše sazby DPH a základ pro výpočet daně.

II. Objednání zboží

Prodávající potvrzuje objednávku (odeslaný návrh) a její výhradně v pracovní době a to: od pondělí do pátku v době od 8:00 do 17:00. Pokud odešlete objednávku mimo vyhrazený čas, bude zařazena k vyřízení následující pracovní den. Prodávající si vyhrazuje právo na zasílání objednávek jím zvoleným dopravcem, pokud není domluven s kupujícím na jiné přepravě, osobním odběru, popřípadě jinak. Přeprava zboží probíhá dle zvoleného dopravce a typu sjednané dopravy.

III. Základní ustanovení

Níže uvedené Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují vztahy mezi kupujícím a prodávajícím dle článku IV. (dále jen “prodávající”) a protistranou (dále jen “kupující”).

IV. Prodávající

Martin Janoš, IČ: 61495395 se sídlem: Přívozní 1600/2b, Praha 7

V. Kupující

Koncový uživatel – při zahájení obchodních vztahů předává prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech. Právní vztahy prodávajícího s koncovým uživatelem výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákonem č. 40/1964 Sb., Občanský zákoník, jakož i předpisy souvisejícími. Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.

VI. Kupní smlouva

Kupní smlouva na jejímž základě je realizován prodej zboží prodávajícím kupujícímu vzniká na základě závazného potvrzení objednávky. Za závazné se považuje potvrzení telefonické nebo odesláním potvrzujícího emailu, a to takové, které je realizováno po předchozím odeslání elektronické objednávky (potvrzení o přijetí objednávky do systému není potvrzením objednávky). Kontakt nutný k potvrzení objednávky provádí zpravidla prodávající po ověření dostupnosti a termínu dodání požadovaného zboží. Prodávajícím potvrzená objednávka (nebo její část) je pokládána za závaznou pro obě strany pokud nedojde k porušení podmínek smluvených v době potvrzení. Za podstatné podmínky se považuje zejména obsah objednávky (přesná specifikace zboží a jeho počtu), cena za zboží a přepravu, způsob a termín doručení.

VII. Storno objednávky

Kupující má právo stornovat objednávku bez udání důvodu kdykoli před jejím závazným potvrzením. Po závazném potvrzení objednávky jen v případě, že prodávající nesplní smluvené podmínky dodání. V případě stornování potvrzené objednávky je kupující povinen uhradit prodávajícímu škodu vzniklou tímto jednáním. Prodávající uplatní právo na úhradu škody zejména v případě nákupu zboží “na objednávku”, které bylo nutné na přání zákazníka obstarat nebo v případě, že v souvislosti se zajištěním zboží došlo již k vynaložení prokazatelných nákladů, jako zbytečná doprava atp.
Storno objednávky ze strany prodávajícího:

  • bez udání důvodu
  • zboží již není v nabídce nebo nedodává nebo se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží

V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu (nejpozději však do 10 pracovních dnů).

VIII. Odstoupení od kupní smlouvy

Odstoupení od kupní smlouvy ze strany kupujícího z důvodu špatně uvedeného popisku zboží nebo špatného obrázku není možné. Závazný je vždy název zboží a jeho popis, které si zákazník objednal a potvrdil. Vyhrazujeme si možnost tiskové chyby na našich stránkách. Odstoupení od kupní smlouvy se dále řídí zákonem č. 367/2000 (více v dalších bodech).

Odstoupení od kupní smlouvy ze strany kupujícího v případě neosobního způsobu doručení zboží (nevztahuje se na osobní převzetí zboží v místě prodávajícího nebo komfortní dopravu, kde řidič zboží předává a umožňuje rozbalení a prohlédnutí zboží).

V souladu se zákonem č. 367/2000 máte jako zákazník právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Toto právo je podmíněno nákupem jako fyzická osoba (nikoliv na IČO). Rozhodnete-li se pro odstoupení v této lhůtě, žádáme Vás o dodržení níže uvedených podmínek.

Kontaktujte nás telefonicky nebo elektronicky s informací o odstoupení od smlouvy. Uveďte číslo objednávky, variabilní symbol, datum nákupu. Pokud jste již zboží obdržel-a a převzal, kontaktujte nás pro dohodnutí způsobu vrácení. Zboží musí být vždy nepoškozené.

Při splnění všech výše uvedených podmínek pro vrácení zboží Vám peníze za zboží zašleme složenkou nebo převodem na Váš účet a to nejpozději do 14 pracovních dnů po fyzickém obdržení zboží a jeho kontrole. V případě nedodání kompletního zboží či jinak odporující výše uvedeným podmínkám se termín posouvá do doby dodání plnohodnotného zboží. V případě nesplnění některé z výše uvedených podmínek nebudeme akceptovat odstoupení od spotřebitelské smlouvy a zboží bude vráceno na náklady odesílajícího zpět.

IX. Dodací podmínky

Dodávky předmětu plnění (objednaného zboží) budou dle dostupnosti produktů a provozních možností prodávajícího realizovány v co nejkratším termínu, obvykle do 1–7 pracovních dnů od závazného potvrzení objednávky, ve výjimečných případech může být dodací lhůta delší, po domluvě s kupujícím.

Místo odběru je stanoveno na základě objednávky kupujícího. Za splnění dodávky se považuje dodání předmětu plnění na uvedené místo. Dopravu na adresu určení zajišťuje prodávající či smluvní dopravce.

Cena dopravy je kalkulována dle výběru kupujícího a typu (váhy, rozměru) zboží. Pokud je nutné vzhledem k atypickým rozměrům, či požadavkům kupujícího cenu dopravy změnit, je s tím kupující vždy dopředu seznámen.

X. Ochrana osobních údajů

Respektujeme Vaše soukromí a nikomu nesvěřujeme osobní údaje kupujících. Přesně znění o postupech ochrany osobních údajů je vždy k nalezení na stránkách eshopu palmy-citrusy.cz (v patičce stránky).

XI. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2

XII. Reklamační řád

Na veškeré produkty se vztahuje zákonná záruční lhůta. Počítána ode dne prodeje (odeslání). Pokud výrobce stanovil pro produkty jinou záruční lhůtu (tzn. prodlouženou záruční dobu) je tato skutečnost uvedena.

V případě, že při převzetí produktu a jeho kontrole kupující odhalí vadu, či poškození, kontaktuje co nejdříve prodávajícího emailem nebo telefonicky dle kontaktních údajů uvedených v sekci „kontakty“ na stránkách palmy-citrusy.cz. Do předmětu emailu uvede „reklamace“ a číslo objednávky. Následně budete kontaktování s uvedeným postupem jak postupovat dále v řešení reklamace.
Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po dobu, po kterou kupující nemůže vadnou věc užívat. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, tedy do doby, kdy byl kupující povinen věc převzít. O vyřízení je kupující informován emailem. Kupujícímu bude zasláno písemné nebo emailové vyjádření k reklamaci (oprávněné i neoprávněné).

XIII. Poškození vinou přepravy

Kupující, který není spotřebitel, je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce. Na základě vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavření škodní události s dopravcem poskytnuta přiměřená sleva nebo dodán nový výrobek. Podepsáním přepravního listu kupující souhlasí s jeho převzetím a stvrzuje, že dorazilo nepoškozené vinou dopravy.

Výše uvedený postup se doporučuje provést i kupujícímu, který je spotřebitelem. Nedodržení doporučeného postupu při a po převzetí zboží se však nijak nemůže zhoršit jeho postavení při uplatňování práv z vadného plnění.